Barcelonès

Aquest és el territori de rutes i tracks btt amb el punt de partida a Barcelona i les seves proximitats. Excepte les rutes circulars, el punt d’arribada a una població amb estació de tren. Per tant, podem utilitzar el tren per tornar a Barcelona. Per exemple, podem agafar el tren a Sant Sadurní d’Anoia, Sant Celoni o Mataró. Alguns recorreguts, però, són circulars, per exemple Barcelona – Sant Cugat del Vallès – Barcelona.

L’objectiu és gaudir de les excursions clàssiques pels voltants de Barcelona i explorar les poblacions properes. Aquests recorreguts permeten conèixer les rodalies de Barcelona sense necessitat d’utilitzar el cotxe i obren noves possibilitats d’exploració i aventura. Des d’altre perspectiva, es caracteritzen per ser una bona alternativa a la Collserola. Quan més les podem gaudir és a l’hivern.

La normativa de Renfe i la de Ferrocarrils de la Generalitat permet viatjar amb la bicicleta els caps de setmana i festius, sempre sota l’autorització del cap de tren i sense molestar als altres passatgers. Renfe i Ferrocarrils ofereixen els caps de setmana un servei freqüent i sense complicacions si sabem evitar les aglomeracions per anar a la platja a l’estiu o les provocades per les compres de Nadal. A la pràctica no hem tingut mai problemes però ens podrien demanar no pujar al tren si estigués ple. No s’ha de pagar cap suplement.

Les Planes – Sant Andreu de la Barca – Creu d’Aragall – Sant Sadurní
Barcelona – Begues – Castelldefels
Les Planes – Les Planes
Barcelona – PROBIKE – Sant Sadurni: Corbera –  collet Portell  (2016)
Barcelona – PROBIKE – Sant Sadurni – Corbera –  collet del Portell – Castell Subirats 2017
Les Planes – coll Creu d’Aragall – Montcau – Gelida

Les Planes – Sant Vicents dels Horts – Creu d’Aragall –
Sant Sadurní

Sortim de la plaça i coll de la Creu d’en Blau a la part alta del barri de Les Planes , al límit entre la comarca del Barcelonès i el Vallès Occidental (Sant Cugat). Passarem per La Floresta, la Colònia Montserrat, el Papiol, Sant Andreu de la Barca, la Creu d’Aragall, urbanització Safari, el castell de Subirats i Sant Sadurní.

Barcelona – Begues – Castelldefels

L’objectiu és arribar a Castelldefels poble explorant nous camins. Pujarem  cap a la carretera de les Aigües, voltejarem Sant Pere Màrtir, el tenis, la part superior de Vallvidrera, baixarem cap a la Salut i abans d’arribar ens desviarem a la dreta per anar a buscar una pista que baixa per Can Canaris a l’antiga N-II entre Sant Feliu i Molins, creuarem, riu, autopistes, autovies i vies de tren i passarem per sota Sant Vicenç dels Horts per anar a remuntar la riera de Cervelló i la riera de Santa Maria per urbanitzacions fins Can Sala de Baix i Can Sala de Dalt. Fem un curt tram a peu i anem a passar per sota del Puig Sant Vicenç. Ens dirigim cap a Begues per abans ens desviem per fer una bona pujada al pla del Sotarro i baixem al pla del Cirerer. Baixem per asfalt cap a la masia de Sant Sadurní i Begues. Anem a buscar el coll de la Clota i baixem a Castelldefels pel ‘Purgatori’ (de pujada, de baixada és una pista ràpida. Observacions: Es pot retallar si en lloc de fer la pujada es segueix directe a Begues.

Les Planes – Les Planes

Sortim de la plaça i coll de la Creu d’en Blau a la part alta del barri de Les Planes, al límit entre la comarca del Barcelonès i el Vallès Occidental (Sant Cugat). Passarem per La Floresta, la Colònia Montserrat, el Papiol, el pas de la barca, Sant Andreu de la Barca, Can Xandri, la Creu d’Aragall, urbanització Safari, can Rigol, Sant Ponç (tram tècnic), Corbera, ctra. la Plama de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei, can Tintorer, Santa Creu d’Olorda, Can Pasqual, Les Planes.

Barcelona – PROBIKE – Sant Sadurni:
Corbera –  collet Portell  (2016)

Una nova proposta per anar de Barcelona a Sant Sadurní per beure una copa de cava. S’utilitzarà a la Barcelona – Sant Sadurní organitzada per Probike a l’any 2016.

Corbera –  collet Portell  (2016, Mia)

Igual a l’anterior excepte alguns trams que la fan més ràpida i menys tècnica però amb una mica més d’asfalt. Li diem el track del Mia perquè es la proposta pel grup més lent del que habitualment s’encarrega el Mia amb la seva proverbial amabilitat.

Barcelona – PROBIKE – Sant Sadurni:
Corbera –  collet Portell – Castell Subirats (2017)

Una nova proposta molt semblant a la preparada pel 2016, amb un final més entretingut i amb més desnivell perquè passa pel castell de Subirats.

Les Planes – coll Creu d’Aragall – Montcau – Gelida

Sortim de la plaça i coll de la Creu d’en Blau a la part alta del barri de Les Planes, al límit entre la comarca del Barcelonès i el Vallès Occidental (Sant Cugat). Passarem per La Floresta, la Colònia Montserrat, el Papiol, el pas de la barca, Sant Andreu de la Barca, can Xandri, ctra. de Gelida a Corbera que remuntem, coll de la Creu d’Aragall (tram a peu), urbanització Safari, senyal abans del coll Portell, Montcau, pista, ctra. de Sant Sadurní a Gelida, Gelida.